Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Ekologisk glass of beer



Det duggar tätt med glasslanseringar så här års, inför säsongsstarten. Sveriges befolkning äter mest glass i världen och sommaren är så klart högsässongen.

En spännande nyhet med en touch av ekologiskt levererar samarbetet Triumfglass och Poppels bryggeri. "A glass of beer" är precis vad man kan ana - glass med ölsmak. För den som undrar så är glassen så klart alkoholfri.

- Det här är en fantastiskt spännande produkt där vi kokat en Imperial Stout från Poppels i 56 timmar. Vi har sedan kombinerat den med en gräddglass med stark vaniljkaraktär. En smaksensation om du frågar mig, säger Jens Nilsson, glassmästare på Triumf Glass.

A glass of beer kommer att säljas på utvalda glassbarer och restauranger i Göteborg. Glassen lanseras tden 11 maj på Lindholmen Street Food Market. Den 12 maj släpps nyheten på Triumfs Glasscafé i Sävedalen, Bruksgatan, Sisjön, Allmänna vägen, Kungsmässan och Frölunda Torg.

 


2019-05-09